28 November 2008

ape sudah jd dgn uia kuantan...???

Apa yang bakal kami dedahkan ini pasti mengejutkan umum.

Seperti tiada kesudahannya, hutan warisan alam semulajadi terus digondol dengan rakus.

Mengikut perancangan awal ia akan dikekalkan sebagai hutan simpan tapak penyelidikan bioperubatan UIAM kampus cawangan Kuantan.

Tetapi apa yang berlaku hutan simpan yang selami ini turut menjadi kebanggan Bandar Lestari Kuantan digondolkan bagi mengambil balak bernilai jutaan ringgit....

truskan pembacaan...

klik here

and here

8 comments:

cisapride said...

Aku pun terkejut bile dgr brite ni kat tv semlm. Sekarang tunggu jawpan dr admin je la..KSN jwab jgn xjwb..

Anonymous said...

suke hati kambing je tv3 ni buat skrip. harapkan pagar, pagar makan padi konon. cm tv3 tu bagus sgt. lagi satu, biarla nk tebang pn. sape yg bangge ngn hutan tu? aku x penah tau pun kewujudan hutan tu. pandai cakap jer.

Anonymous said...

best gak kalau lpas abis tebang, tanah runtuh. kene mahallah sister. huhu.kalau pasal politik tv3 nampak la bodoh die, tp bab ni die pandai lg dr ko. sengal gile ko ni

Anonymous said...

hahaha ok2. emo pulak ko ni. aku cakap biarlah nk tebang pun sbb tu pun tanah hak milik uia. boleh tebang, tp jgn sampai luas sgt. kalo byk sgt pokok ditebang mmg la tanah runtuh. aku takde lar sengal mane. aku pun berpikir jgk la cik anon. ko pun same je suke hati panggil org sengal

metronidazole said...

amanah kut tu...
ni la org panggil bg beruk jaga kebun pisang, abes pisang kene makan...
balak tu takleh ditebang waima sebatang pon, sbb tujuan tanah tu diamanahkan adalah utk kajian bukan utk dikaut hasilnya...

yg tanah runtuh n hasil balak tak tau pergi mana tu jatuh ke prioriti terendah dah, sbb yg utama kat cni adalah persoalan amanah...

Anonymous said...

cakap pasal beruk..aku bengang betul la beruk2 menceroboh hostel ritu..seram sejuk aku bile nampak beruk tengah tenung aku..heiii seram gile

Anonymous said...

tp kan, mmg betul ke pihak uia ada kaitan dgn pembalakan haram ni? (maksud aku selain drpd kaitan yg tanah tu milik uia la). benda tu diamanahkan pada pihak uia, tp yg menjalankan kegiatan haram tu org2 uia jgk ke? aku harap takda la warga uia yg terlibat dgn benda x sihat ni

Anonymous said...

nope. i watched the news and the visual showed chinese men running away from the scene. too early to conclude what's really happening but one thing for sure, uia surely must be held accountable.