08 January 2009

PERHIMPUNAN RAKSASA

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..
sy ada dapat maklumat dari pihak organizer perhimpunan esok, so nak brief la sikit antara tentatif esok.. mungkin some of us tertanya-tanya apa nak buat masa perhimpunan esok?takkan sekadar berdiri dan balik je kot...
antara yang dimaklumkan, insyaAllah esok right after solat jumaat akan berhimpun depan KOM.. insyaAllah akan adakan laungan semangat, then, ada ucapan sedikit kemudian ada gimmicks.. insyaAllah perhimpunan ni takkan lama, mungkin memakan masa hanya setengah jam sahaja..
boleh bawa sepanduk masing2..boleh express ur feeling towards israelis dengan sepanduk masing2.. dan dikhabarkan bahawa insyaAllah TV1 dan TV3 akan datang.. tema: hitam dan putih..
untuk sisters, insyaAllah esok kita akan bahagi2kan headband/wristband setiap seorang...nanti boleh lah tulis apa2 je kat situ n pakai masa perhimpunan (optional), tak paksa.. minta bawa gunting n marker/paint esok, kita bekerjasama buat esok, after class..insyaAllah kejap je.

dan satu lagi, pihak organizer minta kalau boleh sister solat kat KOM, kat MPH..dalam pukul 1 akan solat zohor (untuk memudahkan keadaan).

insyaAllah ini adalah salah satu cara kita menunjukkan bahawa kita benci kekejaman israel terhadap saudara2 kita di palestin.. mungkin kita tidak sampai tahap ke palestin dan berperang..sekurang2nya, kita tunjukkan keprihatinan kita terhadap saudara2 kita di palestin dengan menghadiri perhimpunan ni..n of course, ini bukan satu2 cara kita menunjukkan keprihatinan kita.. banyak lagi spt berdoa, boikot... seorang muslim yang sebenar takkan berdiam diri apabila saudara seagamanya ditindas dan dianiaya... tambah2 lagi, mereka ditindas, diserang hanya kerana mempertahankan agama islam, iaitu agama kita semua...

so, let shows our solidarity by any possible means!...
"PALESTIN, TIDAKLAH ENGKAU KESEORANGAN!"

2 comments:

Anonymous said...

kuang ajaq btoi bdak yg blk plastik cendol td...

Anonymous said...

takbir...ALLAHUAKBAR!!
Jangan pernah meremehkan kekuatan doa,
tembaklah Yahudi laknatullah dgn senjata doamu!
Inilah sedhaif2 pengorbanan, sekecil2 pertolongan,
Andai ini pn kita tdk mampu, beranikah kita mengaku kita seaqidah dgn mrk yg tertindas?
Tegaslah dgn diri kita, dunia Islam tdk perlukan mereka yg manja!
Masa utk bersenang2 sudah tamat, kita ditindas dan diserang dr segenap penjuru.
Sedarlah! BANGKITLAH!